lördag 5 januari 2008

Spookie? Näpp!

I natt sov vi ensama i lägenheten för första gågnen, lillis och jag. Sambon jobbade natt. Jag har oroat mig lite för det eftersom den gamla farbron som bodde här innan dog hemma och jag är mörkrädd och liiite spökrädd. Men det gick bra faktiskt. Även om jag fantiserade lite om några ljud jag hörde när jag släckt lampan. Först lät det som att ytterdörren öppnades (den låter väldigt tyst faktiskt) Men jag kom på att det var hos grannen, en gammal tant som har hemtjänst. Sen lät det som att någon tog en galje från hatthängaren och hängde tillbaka den igen. Här blev jag rejält svettig. Det var precis som att han kom hem och hängde upp rocken.... Men ljudet kom från fel håll, inte från hallen utan från lägenheten under så det var nog en dörr eller nåt bara.

Eller....?

2 kommentarer:

Sara sa...

Fy, vad läskigt. Fast så länge inte Bob från Twin Peaks kommer är det lugnt för mig!

Ida sa...

Sara: Ja, fast det var ju inget. Det var det jag menade med inlägget egentligen, att det var lugnt. Men man vet ju aldrig.....
I alla fall var farbrorn snäll som bodde här, så jag är inte rädd. "Twin Peaks" fick jag ju inte se eftersom jag fick mardrömmar av "Varuhuset", remember?, så den där Bob skrämmer inte mig!