fredag 19 oktober 2007

Sitt eller ligg

Idag provade jag och lillen sittvagnen (alltså jag provsatt inte). Egentligen har jag ju en sittvagn, fast med mjuklift för nyfödda som man kan göra om till åkpåse. (Ni som inte nyligen ägt en vagn eller har ett stort vagnintresse, försök inte ens förstå för det är så krångligt att man knappt fattarv vad man håller på med). Jag gjorde alltså om liften till åkpåsen och körde en liten snabbkurs i sittvagnsteknink med mig själv medan sonen nyfiket tittade på från lammskinnet på golvet. Det är krångligt att fälla ner ryggstödet när man väl fått upp det. Först måste man trycka det lite extra upp samtidigt som man släpper spärren på undersidan och för stödet neråt. Har man tur så fastnar det inte i suffletten för då måste man ta sin tredje hand och rucka lite på den...

Det var härligt höstväder där ute och sonen kvittrade i kapp med fåglarna (var det nåt fågelkvitter förreten) där han satt och såg ut som en stor kille. Efter en stund blev det dags för själva eldprovet. Sonen somnade nämligen i sittande läge och jag var tvungen att göra "fälla ner ryggstödet utan att sovande bebis vaknar-tricket". Och hör och häpna, det gick alldeles smärtfritt. Vi känner oss nöjda med sittvagn men kanske är jag inte helt redo ändå....kanske gör jag om åkpåsen till mjuklift igen....

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter som en utomförträfflig mackapär det där ! låter nästan som om man skulle kunna rigga den med ost och . ..ja du vet" möss och människor " sedan alltså, när lillen vuxit upp och är på behörigt avstånd.
- en som just inlett den årliga jakten under diskbänken.
dvs.Lotte

Sara sa...

Sittvagn är toppen, för killar med fart i... Klart grabben ska sitta upp!