onsdag 17 oktober 2007

Exemplarisk son!

Idag skulle jag, son och vänner gå på en promenad och till ett cafe´. Vi hade bestämt att gå klockan 12.30. En perfekt tid eftersom sonen sover sin andra 1h:s tupplur då. Det skulle bli perfekt, han skulle sova hela promenaden och vakna lagom tills att jag hunnit fika klart för att sitta i knä en stund (lång eftersom jag visste att vi hade mycket att prata om och cafét är av det lugna slaget som man sitter länge på) för att sedan somna igen på vägen hem. Men så ringde vännen och meddelade sen ankomst med 1 h. Ok tänkte jag, hur ska det gå...vaken i vagn är inte lika kul...Sonen vaknade alltså när det var dags att gå och pallades upp till sittande i vagnen. Han var glad hela vägen och tittade på fina höstlöv. Väl framme satt han kvar i vagnen medan jag drack upp min varma kopp, sedan i knä en stund för att åter läggas i vagn och sova en halvtimme. Vakande när vi skulle gå hem och pallades upp på nytt. Glad hela vägen hem och sover nu sött i sängen.

Vilken kille.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har din son i sterio i mitt datorskåp, så det är lätt att föreställa sig honom glad och nyfiken kolla på världen från sin vagn. Kul att läsa din blogg, skall försöka tillverka en själv. Börjar med att registrera ett Google-konto, så får vi se om jag lyckas.

Sara sa...

Klart han är exemplarisk. Han kommer ju från en sådan släkt. Titta bara på hans kusin... Mönsterbarn är ordet!

Anonym sa...

Kommentarer är väl i det närmaste onödiga, sådan mor, sådan far för att inte tala om mor och farföräldrar......mfl mfl......som alla älskar "underbarnet"