fredag 17 augusti 2007

Ett efterlängtat bad

Idag när sonen tog sin eftermiddagslur passade jag på att ta ett bad. Sista gången jag gjorde det hade jag värkar och la mig i badet för att försöka lindra dom vilket inte hjälpte. Idag var det betydligt lugnare och jag njöt i fulla drag.

Det tog sonen och mig hela förmiddagen att samla ihop oss och promedera till ica för att inhandla ingredienser till en kycklignrätt som jag ska bjuda två kära gäster på imorgon. Planering och förberedelse verkar vara nycklen till en lyckad föräldraledighet så de blir mina nya ledord. Igår hade vi besök av sonens och mina nyfunna vänner. Sonen med vän låg på filten och var gulliga. Om det här varit en blogg där jag visade bilder på bebisar hade ni kunnat få se. Nu får ni föreställa er den ljuvliga synen: Två små killar som ligger på en filt och tittar på sina mammor som står ovanför med varsin kamera och pratar så där lite fånigt som man gör med bebisar... två bebishänder som möts mitt på filten som om de höll varandra i hand.

Den bilden får avsluta dagens blogginlägg.

0 kommentarer: