måndag 27 augusti 2007

Bebiskläder....

...använder man inte särskillt länge. Sonen håller precis på att växa ur storlek 62. Som tur är var många släktingar förutseende och köpte storlek 68. Nu råkade det vara så att jag själv köpt en liten overall i storlek 62 innan han kom ut som jag tänkte att "junior" kunde ha under kalla försommarkvällar och höstdagar. Vi hade inte fått tilfälle att prova den så idag när hösten gjorde sig påmind tänkte jag passa på att hinna använda den en gång. Det var en högt protesterande som som pressades in en overall som inte direkt var "något att växa i". Men nu har han haft den på sig i alla fall. Det lär nog inte bli fler gånger.

2 kommentarer:

Sara sa...

jag sprang ner och köpte en fleece overall i juli när N. var nyfödd. Fullkomligt rationellt. Den använde han givetvis inte. Prislappen satt kvar, så någon månad senare lyckades jag faktiskt byta upp den en storlek har jag för mig...

Ida sa...

Jag köpte idag en ny fleeceoverall i storlek 74! Lång i benen och armarna är den men hellre det...