måndag 11 februari 2008

Nya jeans i rätt storlek.




Äntligen har jag gjort slag i saken och köpt mig ett par jeans i "eftergraviditetsvänlig modell". Jag har hittils gått i klänning/mammajeans och kände att jag fått nog av det. Jag köpte alltså ett par jeans igår med hög midja (så degmagen inte jäser över). Jag ahr alt för ofta köpt lite för tighta byxor för att jag tror att det ska tagga mig att gå ner i vikt men deb här gången ville jag ha ett par som passade, hur hög siffra det än stod på storlekslappen. Trots att jag talat förstånd med mig själv innan vi åkte ner på stan så lyckades jag komma hem med ett par för små byxor som skar in i midjan och skapade megavalk. Idag fick jag åka ner igen och skamset byta till en större storlek.




Nu väntar jag bara på att byxorna ska bli för stora. Jag tänker mig typ nån läbbig amerikansk bantningsdokumentär. Jag står och håller upp jeansen och säger "Look! There´s room for two of me in here".


Eller nåt.


0 kommentarer: