tisdag 6 maj 2008

God gryta



Tror inte att jag har bloggat om den här grytan:
Korvgryta
4 portioner:

3-4 choritzokorvar
1 röd paprika
1 gul lök
1 viklöksklyfta
1 squash
svarta oliver
Dela allt och låt puttra i en gryta med lite olivolja ca 15 min. Salta och peppra. Servera med ris och salsa-sås (tacos-hyllan)
Gott, snabbt och nyttigt.

Måste också berätta om min skräck för paprika. För nästan 10 år sedan när jag bodde själv i ett litet kyffe delade jag en paprika och skymtade en stor äcklig nattfjäril därinne. Jag slängde paprikan direkt och vågade inte titta efter igen. Jag har bortförklarat det med att jag förmodligen såg fel, det var bara en halvrutten paprika. Tills för alldeles nyligen när min sambo delade en paprika och hittade en stor äcklig nattfjäril som han visade för mig. Sedan dess har jag skräck för att dela paprikor. Fast jag tycker att det är lite spännande också......

Är detta ett känt fenomen? Har det hänt dig?

1 kommentarer:

Sara sa...

Det har inte hänt mig. Som tur är. Jag får ont i magen av paprika, så jag använder den sällan. Alltså är jag ganska okunnig! Och vill så förbli!:)